خبرهای داغ:
مدیر کل انتقال خون استان در صحن علنی شورا تاکید کرد؛   
طالبیان عنوان کرد: وجود یک دستگاه اتوبوس سیار خون گیری با توجه به ظرفیت خوب اهدا کنندگان در قزوین و سایر نقاط استان ضروری است و در این راستا نیازمند حمایت مسئولین هستیم.  
کد خبر: ۹۵۳۴۷۲۹
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

 

قزوین_ به گزارش بسیج، دکتر طالبیان مدیر کل انتقال خون استان قزوین در جلسه صحن علنی شورا با بیان اینکه استان در حوزه اهدای خون در رتبه نهم کشوری قرار دارد اظهار کرد: متوسط اهدای خون در استان قزوین ۲۹/۲۳ درصد است، درحالی که این رقم در کشور ۲۵/۶ درصد است، بر این اساس متوسط اهدای خون در استان قزوین حدود ۳ درصد بیشتر از نرخ متوسط کشوری است. 

وی ادامه داد: در استان قزوین ۱۵ بیمارستان دولتی و خصوصی وجود دارد که صد درصد نیاز این مراکز به خون و فرآورده های خونی را تامین می کنیم. 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین دربخش دیگری از سخنانش گریزی به آمار اهدای خون بانوان استان نیز زد و گفت: در استان قزوین متوسط اهدای خون بانوان ۷ درصد است که ۳ درصد بیشتر از معدل کشوری است. همچنین کمترین میزان ضایعات خونی در کشور متعلق به استان قزوین است و بیشترین طرح‌های پایلوت حوزه انتقال خون از قزوین شروع می‌شود.  

به گفته طالبیان از جمعیت مراجعه‌ کنندگان به مراکز انتقال خون در سال گذشته حدود ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که محصولات پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز ناشی از این میزان خون اهدا شده بین مراکز بیمارستانی استان قزوین توزیع شده است.  

وی در ادامه خواستار توجه و حمایت دستگاهها از جمله شورا و شهرداری قزوین در تقویت زیرساختهای انتقال خون و فرهنگسازی شد و گفت: با توجه به کمبود پایگاه خون ثابت در شهر قزوین نیاز مبرم به یک اتوبوس خون‌گیری سیار در شهر قزوین داریم. 

طالبیان تاکید کرد: افزایش تبلیغات و فرهنگسازی در حوزه مشارکت شهروندان در اهدای خون و تقویت زیرساختها در حوزه انتقال خون از جمله مواردی است که انتظار میرود حمایتهایی در این راستا از سوی شورا و شهرداری قزوین در راستای افزایش همکاری های دو جانبه صورت گیرد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها